چگونه کسب و کار موفق در ایران داشته باشیم

روش اجرای يك فعاليت تجاري در يك دوره زماني مشخص که شامل كليه فعاليت‌‌هاي راه‌‌اندازي يك كسب و كار جديد است، در واقع راهكار تبديل يك ايده به يك كسب و كار موفق است.

ايده‌‌های کسب و کار نقطه مركزي و شالوده راه‌‌اندازی کسب و کار است. بدون داشتن يك ايده کسب و کار مشخص، راه‌‌اندازی کسب و کار در بلند مدت بدون بازدهی مناسب خواهد بود.

الف - مزایای داشتن ایده برای کسب و کار

1- انسجام تصميمات

2- نظم و انضباط جهت ايجاد كسب و كار موفق از رسيدن به تحليل‌‌هاي مالي-اقتصادي در بازار در دستيابي به راهبردهاي عملياتي قبل از اجرايي شدن طرح

3- ابزار ارتباطي كارآفرين و منابع مالي

4- وضعيت بازار، ارزيابي مالي، بازدهي و برگشت سرمايه

ب -  منشاء ایده های کسب و کار

1- ايده حاصل از نيازهاي ناشي از تغيير در بازار

2- ايده براي پاسخ گويي به نيازي كه قبلا پاسخ داده نشده است

3- ايده بهبود در سرعت، هزينه و كيفيت محصول و وضع موجود

4- ايجاد مزيت رقابتي پايدار

5- توليد ثروت براي شركت

6- رضایت مندی مشتری

ج-  برای ایجاد یک کسب و کار موفق منظم شوید

برای موفق بودن در کسب و کار باید منظم باشید. نظم به شما کمک خواهد کرد کارهای‌تان را به انجام برسانید و به خوبی از کارهایی که قرار است انجام شود آگاهی داشته باشید. یک راه خوب برای انجام این کار این است که هر روز یک فهرست از کارهای انجام شدنی درست کنید. به محض انجام هر کار، آن را در فهرست خط بزنید. این کار شما را مطمئن می‌کند که چیزی را فراموش نکرده‌ باشید و تمام کارهایی را که برای بقای کسب و کارتان ضروری هستند انجام ‌دهید.

د-  یادداشت‌های دقیق بردارید

تمام صاحبان کسب و کارهای موفق یادداشت‌های دقیقی بر می‌دارند. با یادداشت برداری دقیق، متوجه خواهید شد که کسب و کارتان به لحاظ مالی در چه موقعیتی است و با چه چالش‌های بالقوه‌ای روبه‌رو خواهید بود. فقط دانستن همین موضوع به شما فرصت می‌دهد استراتژی‌های غلبه بر آن چالش‌ها را ایجاد کنید.

ه -  رقابت‌تان را تحلیل کنید

رقابت بهترین نتایج را به بار می‌آورد. برای موفق بودن، نباید از مطالعه و یادگیری از رقبای‌تان ابایی داشته باشید. به هر حال، ممکن است آنها در حال انجام کار درستی باشند که شما بتوانید برای بیشتر پول درآوردن آن را در کسب و کار خودتان به کار بگیرید.

و-  ریسک‌ها و پاداش‌ها را بشناسید

کلید موفقیت این است که برای رشد کسب و کارتان دست به ریسک‌های حساب شده بزنید. سوال خوبی که می‌توان پرسید این است که “جنبه‌ی منفی آن چیست؟” اگر بتوانید به این سوال پاسخ بدهید، آنوقت متوجه خواهید شد که بدترین شکل قضیه چه خواهد بود. این دانش به شما اجازه می‌دهد دست به آن نوع از ریسک‌های حساب شده‌ای بزنید که می‌توانند موجب به وجود آمدن پاداش‌های فوق‌العاده شوند.

ز-  برای ایجاد یک کسب و کار موفق خلاق باشید

همیشه به دنبال راه‌هایی برای بهبود وضع کسب و کارتان و متمایز کردن آن نسبت به کسب و کارهای رقبای‌تان باشید. متوجه باشید که شما همه چیز را نمی‌دانید و از ایده‌های جدید و شیوه‌های جدید در کسب و کارتان استقبال کنید.

ح - به تمرکز ادامه دهید

ضرب‌المثل “گر صبر کنی ز غوره حلوا سازم” در اینجا کاربرد دارد. فقط چون کسب و کاری راه انداخته‌اید معنایش این نیست که قرار است خیلی زود شروع به پول درآوردن کنید. زمان می‌برد تا مردم آگاه شوند شما که هستید، بنابراین به تمرکز بر روی دستیابی به اهداف کوتاه مدتتان ادامه دهید.

ط - آمادگی فدا کردن را داشته باشید

پیش زمینه‌ی شروع یک کسب و کار سخت کوشی است، اما بعد از آن که درهای‌تان را باز کردید، تازه کارتان شروع می‌شود. در بسیاری از موارد، باید بیشتر از زمانی وقت صرف کنید که در صورت کار کردن برای شخص دیگری صرف می‌کردید. به نوبه‌ی خود، باید چیزهایی را فدا کنید مثل، کمتر وقت گذراندن با خانواده و دوستان برای دستیابی به موفقیت.

ی- خدمات عالی ارائه دهید

کسب و کارهای موفق بسیاری وجود دارند که فراموش می‌کنند فراهم کردن خدمات مشتریان عالی بسیار مهم است. اگر برای مشتریانتان خدمات بهتری فراهم کنید، بار بعد که به چیزی احتیاج داشته باشند به جای مراجعه به رقیب‌تان تمایل بیشتری به خرید از شما نشان خواهند داد.

ن-  برای ایجاد یک کسب و کار موفق ثابت قدم باشید

ثبات قدم مولفه‌ی کلیدی کسب درآمد در یک کسب و کار است. شما باید همواره و بی‌وقفه دست به انجام کارهایی بزنید که برای موفقیت‌تان ضروری هستند. این باعث خلق عادت‌های مثبت بلندمدت خواهد شد و در گذر زمان به شما برای کسب درآمد کمک خواهد کرد.

منابع: https://bazdeh.org

https://iservat.ir

اشتراک گذاری پست در شبکه های اجتماعی

Submit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

آمار بازدیدکننده گان

مترجم آنلاین

مترجم آنلاین

دیکشنری آنلاین

نظرسنجی

نظرسنجی شما در رابطه با وب سایت ؟

بازدیدکننده گرامی با تشکر از بازدید شما از سایت مدیریتی اینجانب، لطفا ضمن شرکت در نظرسنجی، نظرات خود را ذیل یکی از مطالب سایت مرقوم فرمائید. با سپاس فراوان دکتر حسن قاسمی شاد


با توجه تجربیات بیش از سی سال در بخش دولتی و خصوصی و نظر به درخواست هاي مکرر بازدیدکنندگان سایت، آماده ارائه خدمات مشاوره مدیریت در زمینه های مختلف منجمله

1-مدیریت منابع انسانی

2- مشاوره رهبری و مدیریت استراتژیک

3 - تهیه طرح های تجاری

4 - مدیریت ژاپن

 

لطفا درخواست خود را به صورت دقیق و شفاف به ایمیل اینجانب hghasemishad@gmail.com ارسال نمایید.

تلفن تماس ضرورری 09124193508

نظرات و پیشنهادات :‌

بازدید کننده گرامی، ضمن تشکر و قدردانی از انتخاب سایت مدیریتی اینجانب و آرزوی بهترینها برای جنابعالی ،لطفا نظرات و پیشنهادات خود را ذیل یکی از مطالب و مقالات سایت که در 6 حوزه مدیریت دسته بندی موضوعی شده است مرقوم فرمائید. با تشکر و سپاس از شما  بازدیدکننده عزیز.                      

دکتر حسن قاسمی شاد

Go to top