تعالی در کسب و کار چیست؟

تعالی یک سفر از طریق چشم انداز همیشه در حال تغییر از امکانات و روش های جدید است. این بهترین نتیجه است که می تواند در یک لحظه خاص تولید شود. جوزف جوران یکی از بزرگترین دانشمندان علوم مدیریت در عصر حاضر ، تعالی سازمانی کسب زضایت متوازن ذینفعان یک سازمان تعریف کرده است، تعبیری که هم اینک از سوی تمامی مراکز معتبر کیفیت و مدیریت در جهان نظیر: بنیاد کیفیت اروپا، سازمان کیفیت ژاپن و... مورد پذیرش واقع شده است. سازمانها به توجه به اندازه ، بلوغ، ساختاروبرای اینک موفق باشند، نیاز به استقرار نظام مدیریت صحیح و مناسب دارند.

مدلهای تعالی سازمان ابزار مناسبیبرای کمک به سازمانها استتا از طریق سنجش دقیق جایگاه خود را در مسیر تعالی مشخص کنند. مدلهای تعالی سازمان از قبیل جایزه مالکوم بالدریج ، مدل جایزه کیفیت اروپا و مدلهای دیگرمانند جایزه کیفیت انگلستان، جایزه کیفیت استرالیا و جایزه کیفیت ژاپن همگی برمبنای مفاهیم و فلسفه مدیریت گسترش پیدا کرده اندو هدف آنها دستیابی به کیفیت جامع است و این فلسفه می تواند برای همه سازمانها قطع نظر از موقعیت، اندازه یا بخش آن صادق باشد. بکارگیری مدلهای تعالی سازمان می تواند منجر به تشویق سازمانها برای خود ارزیابی و شناسایی، شفاف کردن و تبیین نگرشهای مرتبط با نتایج عملکرد به خوبی توجه به درون داده ها و فرآیند ها شود.

سی سال پیش، تام پترزکتاب تجاری باور نکردنی تاثیر گذار در «جستجوی پیشرفته» منتشر کرد.

در این کتاب، او هشت ویژگی از شرکت های عالی را تعریف کرد:

  • تعصب برای عمل
  • ماندن نزدیک به مشتری،
  • استقلال و کارآفرینی،
  • بهره وری از طریق مردم،
  • ارزش های سازمانی واضح و شفاف
  • تمرکز بر انجام بهترینها،
  • کار با کارکنان متعهد و وفادار، و
  • داشتن ساختار مناسب.

این اصول راهنمای خوبی برای این روزها است. با این حال، دنیای کسب و کار بیش از 30 سال گذشته تقریبا غیر قابل شناختی تغییر کرده است. در جهان امروز، برتری بیش از مجموعه ای از اصول است . این مجموعه ای از باورها، روش های تفکر، موضوع انضباط و راه های تمرکز است.تعالی به معنی پذیرفتن بهترین هاست .

سوالاتی که می پرسید، افرادی که شما را متعجب می کنند و اینکه چگونه با دیگران ارتباط برقرار کنید.  برای مثال، آیا شما در زمان مناسب برای جلسات حضور دارید؟ آیا شما در لحظه حضور دارید؟ آیا شما به طور مستقیم به صحبت های کارکنان گوش می دهید؟ آیا شما از تعصبات و اندیشه های خلاقانه ای که به میز می آورید آگاه هستید؟

در دنیای فوق العاده سریع امروز، برتری،  نیاز به ساختن سازمانهای انعطاف پذیر و بی نظیری دارد که می توانند به سرعت به بازار های سریع تبدیل شوند.

ایجاد این نوع سازمان با سه عنصر مهم آغاز می شود:

وضوح

اول و مهمتر از همه شما باید بدانید کجا می خواهیدبروید و چرا. هنگامی که با ناسازگاری (یا فرصت) مواجه می شوید، تعریف واضح و روشن از برنده شدن، شرکت را در مسیرهای بیشماری قرار می دهد. این امکان تصمیم گیری روشن و سازگار را فراهم می کند نه صرفا به لحاظ کاری که شما به عنوان یک سازمان انجام می دهید بلکه آنچه شما انجام نمی دهید.

تمرکز

دریافت بر روی برنده، نشان دهنده نقطه شروع برای برتری است. به عنوان رهبر، شما زندگی می کنید و دید، ماموریت، و استراتژی هر روز شما باید مشخص شود.  اما برای مردم ، از بین بردن تصویر بزرگ، بسیار آسان است. تعالی نیاز به ساختن یک هدف متعالی روزانه برای مردم دارد.

ارتباط

مردم به خاطر چشم انداز شما برنده نمی شوند، مگر اینکه احساس کنند که به سازمان پیوسته اند.  اتصال با داشتن یک دیدگاه قدرتمند شروع می شود که می توانید به آن اعتقاد و احساس خوبی داشته باشید.  نگه داشتن آن نیازمند رفتارهای مختلف رهبری است که اغلب در عجله نادیده گرفته می شوند.

واضح بودن، تمرکز و اتصال، وضعیت شرکت برتر در قرن 21 است.  امروز برای ایجاد آنها در سازمان خود چه کاری انجام می دهید؟

در پایان خاطر نشان می سازد کیفیت محصول بهره وری و حاصل جمع بهره وری و کیفیت هموارشدن مسیر تعالی سازمانی است. همچنین بدون تعالی سازمانی در گردونه رقابت با رقبا نمی توان به توسعه پایدار امیدوار بود.

اشتراک گذاری پست در شبکه های اجتماعی

Submit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

آمار بازدیدکننده گان

مترجم آنلاین

مترجم آنلاین

دیکشنری آنلاین

نظرسنجی

نظرسنجی شما در رابطه با وب سایت ؟

بازدیدکننده گرامی با تشکر از بازدید شما از سایت مدیریتی اینجانب، لطفا ضمن شرکت در نظرسنجی، نظرات خود را ذیل یکی از مطالب سایت مرقوم فرمائید. با سپاس فراوان دکتر حسن قاسمی شاد


با توجه تجربیات بیش از سی سال در بخش دولتی و خصوصی و نظر به درخواست هاي مکرر بازدیدکنندگان سایت، آماده ارائه خدمات مشاوره مدیریت در زمینه های مختلف منجمله

1-مدیریت منابع انسانی

2- مشاوره رهبری و مدیریت استراتژیک

3 - تهیه طرح های تجاری

4 - مدیریت ژاپن

 

لطفا درخواست خود را به صورت دقیق و شفاف به ایمیل اینجانب hghasemishad@gmail.com ارسال نمایید.

تلفن تماس ضرورری 09124193508

نظرات و پیشنهادات :‌

بازدید کننده گرامی، ضمن تشکر و قدردانی از انتخاب سایت مدیریتی اینجانب و آرزوی بهترینها برای جنابعالی ،لطفا نظرات و پیشنهادات خود را ذیل یکی از مطالب و مقالات سایت که در 6 حوزه مدیریت دسته بندی موضوعی شده است مرقوم فرمائید. با تشکر و سپاس از شما  بازدیدکننده عزیز.                      

دکتر حسن قاسمی شاد

Go to top