اعجاز مدیریت فکر در موفقیت

اگر دنبال زندگی مثبت و سالم هستیم باید افکار خود را درست کنیم و افکار مثبت و سالم داشته باشیم. تفکر انیشتین می گوید: اگر می‌خواهید در زندگی و روابط خصوصیتان تغییرات جزیی به وجود آورید به گرایش‌ها و رفتارتان توجه کنید. اما اگر دلتان می‌خواهد قدم‌های کوانتومی بردارید و تغییرات اساسی در زندگی‌تان ایجاد کنید باید نگرش‌ها و برداشت‌هایتان را عوض کنید. حقیقت این است که به محض تغییر برداشت، همه چیز ناگهان عوض می‌شود. کلید یا راه حل هر مسئله‌ای این است که به شیشه‌های عینکی که به چشم داریم بنگریم

شاید هر از گاهی لازم باشد که رنگ آنها را عوض کنیم و در واقع برداشت یا نقش خودمان را تغییر بدهیم تا بتوانیم هر وضعیتی را از دیدگاه تازه‌ای ببینیم و تفسیر کنیم . آنچه اهمیت دارد خود واقعه نیست بلکه تعبیر و تفسیر ما از آن است. شاید تا به حال متوجه این مساله شده‌ باشید كه شما حتی یك لحظه هم نیست كه فكر نكنید؟ آنچه در دنیا اتفاق می‌افتد، با یك فكر شروع می‌شود. افكار ما هستند كه ما را در مسیر زندگی هدایت می‌كنند. این مساله كه افكار مثبت دریچه‌های امید را به سمت زندگی ما باز می‌كنند و افكار منفی ما را از ادامه راه بازداشته و تلاش ما را به شكست می‌كشانند، امروزه ثابت شده است. بنابراین باید یاد بگیریم كه افكار خود را در جهت دست‌یابی به اهدافمان در زندگی هدایت كنیم.

 امام علی (ع) می فرمایند: جهان هر کس به اندازه وسعت فکر اوست. این حرف امام علی (ع) را اینطور می شود تفسیر کرد که اکثر مشکلاتی که انسان در زندگی با آنها مواجه است سرچشمه در افکار نادرست وی دارد.

تلاش ما باید در این راستا باشد كه مقدار افكار منفی و غیرضروری را هر چه كمتر كنیم و كیفیت و چگونگی افكار مثبت و ضروری را در ذهن خود تقویت كنیم. خودتان را مشغول كنید. یك غذای ساده، یك نفس عمیق و انجام تمرینات آرام كننده به سادگی به توانایی شما در مدیریت افكارتان كمك می‌كنند. از كارهای دیگر انتظار زیادی برای این كمك نداشته باشید. افكار ما قدرت جامه عمل پوشاندن به خود را دارند زیرا آنها وسیله‌ای هستند كه انرژی درونی ما را به سمت فعالیت‌های جسمی یا ذهنی هدایت و كانالیزه می‌كنند. شرایط بیرونی و سایر تبعات آن فقط در صورتی می‌توانند به ما آسیب برسانند كه ما این اجازه را از طریق افكارمان به آنها بدهیم. مثبت سخن بگویید، سخنان مثبت بزرگان را بخوانید. در محیط زندگی خود پوستر‌ها و كارت‌هایی كه پیام‌های مثبت بر آنها نوشته شده بر در و دیوار بچسبانید.


چهار عبارت ساده اما موثر، مدیریت فكر در فرآیند رسیدن به موفقیت را به شما نشان می دهد:
۱) من می‌توانم، پس انجام می‌دهم:
معمولاً تزریق عوامل محرك به فرد برای فرار از بحران و رسیدن به مرحله‌ای كه آن را موفقیت می‌نامیم، مهم‌ترین قسمت كار هر فرد است. بیان جملاتی همچون «می‌توانم، پس حتماً می‌توانم انجام دهم» دارای اعجاز نهفته‌ای هستند كه هر فرد را در هر مرحله از خود دگرگون كرده و بیش از پیش مصمم می‌سازد.
۲) هرگز رهایش نمی‌كنم:
بی‌شك هیچ فردی نمی‌تواند همواره در انجام امور مورد نظر موفقیت و كامیابی را در مرحله نخست و اولین آزمایش تجربه كند پس اعتقاد به جمله «هرگز رهایش نمی‌كنم» می‌تواند سرآغاز محكمی برای بازگشت به چرخه تلاش و آزمایش دوباره امور باشد.
۳) از دیگران یاد می‌گیرم:
این یادگیری می‌تواند شامل ۲ بخش عمده باشد؛ نخست یادگیری و به‌نوعی عبرت از خطاهای دیگران و دوم یادگیری و الگوبرداری از موفقیت‌های آنان. چه‌بسا در گوشه‌گوشه شكست آنها نكات راهنما‌گونه‌ای برای رهنمون ساختن شما به سوی موفقیت وجود داشته باشد. الگوبرداری از موفقیت آنها نیز می‌تواند سوق‌دهنده شما به سكوهای برتر زندگی تلقی شود.
۴) می‌پذیرم كه اشتباهاتی داشته‌ام:
خیلی جالب است وقتی قبول می‌كنید كه اشتباهاتی در زندگی داشته‌اید. بیشتر از هركسی به خود كمك كرده‌اید كه در كمترین مدت قدم در راه اصلاح اشتباهات و رسیدن به كامیابی بردارید. چه‌بسا مقاومت بتواند كامیابی شما را به تاخیر بیندازد.
 

 

اشتراک گذاری پست در شبکه های اجتماعی

Submit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

آمار بازدیدکننده گان

مترجم آنلاین

مترجم آنلاین

دیکشنری آنلاین

نظرسنجی

نظرسنجی شما در رابطه با وب سایت ؟

بازدیدکننده گرامی با تشکر از بازدید شما از سایت مدیریتی اینجانب، لطفا ضمن شرکت در نظرسنجی، نظرات خود را ذیل یکی از مطالب سایت مرقوم فرمائید. با سپاس فراوان دکتر حسن قاسمی شاد


با توجه تجربیات بیش از سی سال در بخش دولتی و خصوصی و نظر به درخواست هاي مکرر بازدیدکنندگان سایت، آماده ارائه خدمات مشاوره مدیریت در زمینه های مختلف منجمله

1-مدیریت منابع انسانی

2- مشاوره رهبری و مدیریت استراتژیک

3 - تهیه طرح های تجاری

4 - مدیریت ژاپن

 

لطفا درخواست خود را به صورت دقیق و شفاف به ایمیل اینجانب hghasemishad@gmail.com ارسال نمایید.

تلفن تماس ضرورری 09124193508

نظرات و پیشنهادات :‌

بازدید کننده گرامی، ضمن تشکر و قدردانی از انتخاب سایت مدیریتی اینجانب و آرزوی بهترینها برای جنابعالی ،لطفا نظرات و پیشنهادات خود را ذیل یکی از مطالب و مقالات سایت که در 6 حوزه مدیریت دسته بندی موضوعی شده است مرقوم فرمائید. با تشکر و سپاس از شما  بازدیدکننده عزیز.                      

دکتر حسن قاسمی شاد

Go to top