به ما امتیاز دهید

به اين صفحه امتياز دهيد

با تشکر از حمايت شما

حتما شما هم نام رستوران های زنجیره ای بلندآوازه ای همچون مکدونالد و برگرکینگ و کافه هایی همچون استارباکس به گوشتان خورده است. چگونه مکدونالد توانسته است تعداد بسیار زیادی شعبه را در اختیار خود بگیرند؟ مدل همکاری مکدونالد با شعبه هایش به چه صورت است؟ مدل بیزنس فرانچایز چیست و چگونه برای همکاری شرکت ها استفاده می شود؟

تعریف مدل فرانچایز

یک رابطه مدت دار و بلندمدت که فرنچایز دهنده حق بهره مندی از لیسانس و برند خود را به فرنچایز گیرنده می دهد و در زمینه سازمان دهی، آموزش، تامین مواد، بازاریابی و مدیریت به فرنچایز گیرنده کمک میکند و در ازای آن مبلغی از درآمد فرنچایز گیرنده را در اختیار می گیرد. فرنچایز یک مدل از همکاری در کسب و کار است که برای عرضه یک محصول یا خدمت به کار می رود.

اشتراک گذاری پست در شبکه های اجتماعی

Submit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

مقدمه
بسیاری از افراد تصمیم‌های شغلی خود را از طریق مشاهده دنیای اطراف و تلاش برای تطابق خودشان با این دنیا اتخاذ می‌کنند. این امر مخالف کاری است که واقعاً باید انجام شود.

بهترین مسیر شغلی فرایندی است که از درون آغاز می‌شود (یک نوع تکامل خودآگاهی). شما می‌بایست از مهارت ها، استعدادها، توانایی‌ها، امکانات و ویژگی‌های منحصر بفردتان آگاه شوید چون این خودآگاهی چرخه‌ای است که فرد را به سمت یک شغل رضایت‌بخش هدایت می‌کند. شناخت مهارت های قابل انتقال یک قدم اساسی در برنامه‌ریزی شغلی است.

اشتراک گذاری پست در شبکه های اجتماعی

Submit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

روش اجرای يك فعاليت تجاري در يك دوره زماني مشخص که شامل كليه فعاليت‌‌هاي راه‌‌اندازي يك كسب و كار جديد است، در واقع راهكار تبديل يك ايده به يك كسب و كار موفق است.

ايده‌‌های کسب و کار نقطه مركزي و شالوده راه‌‌اندازی کسب و کار است. بدون داشتن يك ايده کسب و کار مشخص، راه‌‌اندازی کسب و کار در بلند مدت بدون بازدهی مناسب خواهد بود.

الف - مزایای داشتن ایده برای کسب و کار

اشتراک گذاری پست در شبکه های اجتماعی

Submit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

 

در هزاره سوم ، سازمانهایی میتوانند به حیات خود ادامه دهند که دارای مدیرانی چابک و خلاق و راهبر باشند. مدیران چابک و اثر گذار دارای نگرش مثبت نسبت به منابع وامکانات موجود و همچنین سرمایه انسانی خود هستند. به سرمایه طلایی سازمان (سرمایه انسانی) اهمیت می دهند و در عرصه رقابت ، به توانمندسازی کارکنان می پردازند. مدیران آینده پژوه ، بعنوان یکی از سرمایه انسانی دارای تفکر استراتژیک و سیاست گذار می باشند و قبل ازتاثیرپذیری از محیط برمحیط اثرگذارخواهند بود. در غیر اینصورت سازمانهای قوی و اثرگذار با داشتن مزیت رقابتی براحتی سیستم های ضعیف را از گردونه رقابت خارج می کنند.

اشتراک گذاری پست در شبکه های اجتماعی

Submit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Happy Monday 2018 to all my amazing LinkedIn friends ~ connections ~ followers and

viewers of my managerial site "Happy New Year 2018" from my heart .

Wishing all of you a Blessed Day in Peace, Love and many Magical moments! Keep Smiling and Shining.

 Hope all my connections are having a great, love-filled time with family and beloved people.

Welcome this New Year with a smile, a spirit of giving, a sense of humanity, a pledge to spread peace and happiness.

اشتراک گذاری پست در شبکه های اجتماعی

Submit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

مدیریت تکنولوژی،  تخصصی میان رشته‌ای است که علوم پایه، مهندسی،علوم انسانی و دانش و روش‌های مدیریت را یکپارچه می‌کند و بر تکنولوژی به عنوان عامل خلق ثروت توجه می‌شود. در تعریفی دیگر مدیریت تکنولوژی به مفهوم مدیریت سیستم‌هایی است که به ایجاد، کسب و استفاده از تکنولوژی کمک می‌کنند.

انجمن‌های تخصصی مرتبط با رشته مدیریت تکنولوژی عبارتند از:

اشتراک گذاری پست در شبکه های اجتماعی

Submit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

تعالی یک سفر از طریق چشم انداز همیشه در حال تغییر از امکانات و روش های جدید است. این بهترین نتیجه است که می تواند در یک لحظه خاص تولید شود. جوزف جوران یکی از بزرگترین دانشمندان علوم مدیریت در عصر حاضر ، تعالی سازمانی کسب زضایت متوازن ذینفعان یک سازمان تعریف کرده است، تعبیری که هم اینک از سوی تمامی مراکز معتبر کیفیت و مدیریت در جهان نظیر: بنیاد کیفیت اروپا، سازمان کیفیت ژاپن و... مورد پذیرش واقع شده است. سازمانها به توجه به اندازه ، بلوغ، ساختاروبرای اینک موفق باشند، نیاز به استقرار نظام مدیریت صحیح و مناسب دارند.

اشتراک گذاری پست در شبکه های اجتماعی

Submit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

مقدمه

امروزه در بسیاری از بخش ها ، شرکت ها نه تنها خود را به جای یک بازار ارائه دهنده خدمات به مشتریان می دانند ، بلکه حفظ مشتریان فعلی را بسیار ارزان تر ، آسان تر و به احتمال زیاد سود آورتر از جذب مشتریان جدید می دانند . به خصوص این امر در سال های اول دهه 1990 واقیعت داشت و این در حالی بود که رشد در دنیای غرب ، به کمترین میزان رسیده بود . بنابراین نیاز به جهت یابی مشتری ، جهت یابی خدمات و رضایت مشتری تقویت شد . هنوز شرکت های زیادی هستندکه فقط درباره راهبرد خدمات مشتری صحبت می کنند . تنها 30 درصد از 500 شرکت پولدار می دانند آیا مشتریان راضی هستند یا نه و تنها 10 درصد می دانند که رضایت زیاد باعث سود آوری بیشتر می شود .

اشتراک گذاری پست در شبکه های اجتماعی

Submit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

مدیران تقویت کننده از تاثیر گذاری مثبت و سودآور چشمگیری بر سازمانها ی تحت امر خود برخوردار بوده وبه توسعه و جذب استعدادها ، پرورش ایده های نوین و افزایش انرژی بمنظور اعمال تغییرات و نوآوری سازمانی اقدام می نمایند.بنابراین از آنجاییکه این مدیران توانایی حداکثر بهره برداری از نیروهای در دسترس خود را دارند،قادر خواهند بود تا بدون پرداخت هر نوع هزینه اضافی ، میزان بازدهی نیروی انسانی سازمان خود را به دوبرابر افزایش داده و ضمن تقویت روحیه ،اشتیاق وتعهد کارکنان را افزایش دهند.

اشتراک گذاری پست در شبکه های اجتماعی

Submit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برای اینکه در پست مدیریت همواره موفق باشید و بتوانید بطور صحیح و مدبرانه مجموعه را راهبری و هدایت نمایید باید علاوه برداشتن دانش تخصصی و تجربیات مدیریتی به نکات مهم و کلیدی ذیل توجه ویژه داشته و موارد را عملیاتی نمایید:

۱) همگــام بودن با تکنولــوژی

تأثیر پیشرفت سریع تکنولوژی همه ابعاد زندگی، بخوبی قابل مشاهده است؛ ولی هیچ ترسی نداشته باشید. لزومی ندارد که شما در هر رشته و زمینه ای متخصص باشید. فقط باید پیگیر این مسئله باشید که چه تکنولوژی جدیدی وارد بازار شده است و از آن برای افزایش تواناییهای شخصی خود استفاده کنید.

اشتراک گذاری پست در شبکه های اجتماعی

Submit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

آمار بازدیدکننده گان

مترجم آنلاین

مترجم آنلاین

دیکشنری آنلاین

نظرسنجی

نظرسنجی شما در رابطه با وب سایت ؟

بازدیدکننده گرامی با تشکر از بازدید شما از سایت مدیریتی اینجانب، لطفا ضمن شرکت در نظرسنجی، نظرات خود را ذیل یکی از مطالب سایت مرقوم فرمائید. با سپاس فراوان دکتر حسن قاسمی شاد


با توجه تجربیات بیش از سی سال در بخش دولتی و خصوصی و نظر به درخواست هاي مکرر بازدیدکنندگان سایت، آماده ارائه خدمات مشاوره مدیریت در زمینه های مختلف منجمله

1-مدیریت منابع انسانی

2- مشاوره رهبری و مدیریت استراتژیک

3 - تهیه طرح های تجاری هستم .

 

لطفا درخواست خود را به صورت دقیق و شفاف به ایمیل اینجانب hghasemishad@gmail.com ارسال نمایید.

تلفن تماس ضرورری 09124193508

نظرات و پیشنهادات :‌

بازدید کننده گرامی، ضمن تشکر و قدردانی از انتخاب سایت مدیریتی اینجانب و آرزوی بهترینها برای جنابعالی ،لطفا نظرات و پیشنهادات خود را ذیل یکی از مطالب و مقالات سایت که در 6 حوزه مدیریت دسته بندی موضوعی شده است مرقوم فرمائید. با تشکر و سپاس از شما  بازدیدکننده عزیز.                      

دکتر حسن قاسمی شاد

Go to top