شرکت بین ­المللی و ممتاز آمازون:

  • این شرکت حدود 27 سال پیش تأسیس شده است و در زمینه خدمات برتر و استراتژی خدمات مشتری تبدیل به یک اسطوره شده است.
  • ارزش برند آن 267 میلیارد دلار است.
  • یک شرکت تجارت الکترونیکی آمریکایی است که در صنعت مرتبط با خرید اینترنتی مشغول فعالیت است.
  • محدوده خدمت آن جهانی است به جز ایران.
  • شرکت­های وابسته به آن:
  • سرویس­های وب آمازون.
  • آلکسا اینترنت.
  • دیجیتال فتوگرافی ریویو.
  • گود ریدرز.
  • بانک اطلاعات اینترنتی فیلم­ها.
  • مالک آن جف بزوس 17% از سهام و کپیتال گروپ 6% می­باشد.
  • تعداد کارکنان 84.400 نفر می­باشد.

جف بزوس بنیان­گذار آن اظهار می­دارد:

به نظر من عبارات مهمی از قبیل رضایت مشتری، مشتری محوری، مشتری مداری و قراردادن مشتریان در رأس همه امور و خلاقیت معرف آمازون است.

ما دوست داریم پیشگام باشیم و دوست داریم تازه­ ها را کشف کنیم.

همواره به قعر تاریکی­ها قدم بگذاریم و با ناشناخته­ ها مواجه شویم.

8 استراتژی مرتبط با مدیریت مشتری مداری از نظر شرکت آمازون:

  • تعهد به مشتری را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
  • گوش کردن را فرا بگیریم و آن را به یک فرهنگ تبدیل کنیم.
  • سیستم پاسخگویی به مشتریان را به صورت خودکار طراحی کنیم.
  • استفاده از مشتریان برای کمک به مشتریان.
  • سرویس خدمات مشتریان کاملی ارائه کنیم.
  • امکان برقراری ارتباط با خریداران در هر زمان و در هر کجا.
  • تقویت روابط بین کسب و کار و مشتریان.
  • تبدیل نیازهای مشتریان به نیروی محرکه خلاقیت.

شرکت بین­المللی و ممتاز اپل:

  • شرکت فناوری چند ملیتی آمریکا به نام اپل.
  • بنیان­گذاران اپل: استیون پل جابز، استیو وارنیک و رونالد وین می­باشند.
  • محدوده خدمت آن جهانی می­باشد.
  • تعداد کارکنان شرکت اپل 123.000 نفر می­باشد.
  • طراحی و ساخت لوازم الکترونیکی مصرفی، نرم­افزار رایانه و ارائه­دهنده خدمات آنلاین، توزیع دیجیتال، تولید بدون ساخت.
  • ارزش برند اپل 323 میلیارد دلار است.
  • استیون پل جابز مدیرعامل سابق شرکت اپل می­باشد که پدر آن سوری الاصل بوده و مادر ایشان بین مرز هلند و سوئیس زندگی می­ نموده است. وی متأسفانه در سن 56 سالگی بدلیل سرطان لوزالمعده دارفانی را وداع گفت.

عوامل مؤثر در بهبود وفاداری و حفظ مشتری از دیدگاه مالک اپل:

  • تمرکز بر کاهش اضطراب خرید.
  • توجه وسواس­ گونه به جزئیات.
  • تمرکز بر رضایت کارکنان.
  • ایجاد تجربه­ای منحصر به فرد برای مشتریان.
  • درک روشن از قدرت سادگی.
  • ارائه ساختاری خلاقانه.
  • استمرار در فرایند بهبود رضایت مشتری.
  • تمرکز بر ارزش مشتری.

5 گام اساسی شرکت اپل در ارتباط با مشتری مداری:

  • به استقبال مشتری رفتن و داشتن برخوردی بسیار صمیمانه.
  • ایجاد حس خوب در مشتریان.
  • تلاش مضاعف برای راضی نگه­داشتن مشتریان.
  • گوش دادن فعال به منظور رفع دغدغه­ ها و نگرانی­های مشتریان.
  • بدرقه مشتریان و دعوت از او برای بازگشت دوباره.

نکته حائز اهمیت اینکه مدیران اپل هیچ­گاه از فروشنده­ ها نمی­ پرسند آیا چیزی فروخته­ اید؟ آنها می­پرسند، آیا مشتریان از کیفیت محصول و خدمات راضی و خوشحال بودند؟

شرکت اپل نظارت سختگیرانه بر کارکنان خود دارد.

همچنین تأکید بر بالا بردن رضایت مشتریان است، نه بر میزان بالای فروش که به اختصار به آن اپل می­گویند.

شاخص­های رضایت مشتریان:

  • میانگین امتیاز مشتریان از فرم نظرسنجی.
  • معرفی و توصیه برند شما توسط مشتری به دوستان و آشنایان.
  • سادگی و سهولت تعامل مشتری با کسب و کار شما.

7 مهارت برتر برای آموزش به کارکنان در سال 2021:

  • ارتباط و همکاری صمیمانه و مشفقانه.
  • تطبیق­ پذیری با شرایط محیطی.
  • تقویت هوش هیجانی (EQ).
  • مدیریت زمان.
  • کنجکاوی و خلاقیت و نوآوری.
  • تفکر انتقادی.
  • رهبری هوشمندانه

ویژگی­ها و مشخصات کارکنان ایده­آل در سازمان و شرکت:

  • همیشه از قوانین شرکت پیروی می­کنند.
  • دقیق هستند و کارها را نیمه­ کاره رها نمی­کنند.
  • بطور مستقل کار می­کنند و نیازی به کنترل شدن ندارند.
  • به موقع سرکار می­آیند و از زمان­های استراحت بیش از زمان مقرر، استفاده نمی­کنند.
  • برای کارهای کم اهمیت و بی­ارزش مرخصی نمی­گیرند.
  • علاقه مند به همکاری و کمک به دیگران هستند.
  • در انجام کار تلاش و پشتکار دارند و دلسوز و مسئولیت­ پذیر هستند.
  • برای بهبود شرایط محیط کار، همواره از نظر و پیشنهادات سازنده دریغ نمی­ نمایند.

 

اشتراک گذاری پست در شبکه های اجتماعی

Submit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نوشتن دیدگاه


آمار بازدیدکننده گان

مترجم آنلاین

مترجم آنلاین

دیکشنری آنلاین

نظرسنجی

نظرسنجی شما در رابطه با وب سایت ؟

بازدیدکننده گرامی با تشکر از بازدید شما از سایت مدیریتی اینجانب، لطفا ضمن شرکت در نظرسنجی، نظرات خود را ذیل یکی از مطالب سایت مرقوم فرمائید. با سپاس فراوان دکتر حسن قاسمی شاد


با توجه تجربیات بیش از سی سال در بخش دولتی و خصوصی و نظر به درخواست هاي مکرر بازدیدکنندگان سایت، آماده ارائه خدمات مشاوره مدیریت در زمینه های مختلف منجمله

1-مدیریت منابع انسانی

2- مشاوره رهبری و مدیریت استراتژیک

3 - تهیه طرح های تجاری

4 - مدیریت ژاپن

 

لطفا درخواست خود را به صورت دقیق و شفاف به ایمیل اینجانب hghasemishad@gmail.com ارسال نمایید.

تلفن تماس ضرورری 09124193508

نظرات و پیشنهادات :‌

بازدید کننده گرامی، ضمن تشکر و قدردانی از انتخاب سایت مدیریتی اینجانب و آرزوی بهترینها برای جنابعالی ،لطفا نظرات و پیشنهادات خود را ذیل یکی از مطالب و مقالات سایت که در 6 حوزه مدیریت دسته بندی موضوعی شده است مرقوم فرمائید. با تشکر و سپاس از شما  بازدیدکننده عزیز.                      

دکتر حسن قاسمی شاد

Go to top