مقدمه

داشتن دیدگاهی مثبت برای رسیدن به موفقیت در تمام عرصه های زندگی لازم و ضروری است . اعتماد به نفس و تسلط بر امور فروش به یادگیری شیوه ها و فنون فروش بستگی دارد . به یاد داشته باشید که مشتری ما برای خرید محصولاتتان پول می پردازد . بنابراین شما باید به طور کامل به فنون فروش مسلط باشید تا زیانی را متوجه مشتریان نسازید . اعتماد به نفس داشتن ، برسی وضعیت گذشته و تحلیل شکست ها و پیروزی ها ناشی می شود . یک فروشنده حرفه ای نیز از شکست ها و پیروزی های خود درس می آموزد و به تجربیاتش می افزاید . هنری فورد می گوید رمز موفقیت در تجارت این است " نیاز را بیابید و آن را برطرف سازید " کلید موفقیت و دست یابی به فروش خوب در دست مشتری است . در واقع هر مشتری ، بزرگترین سرمایه سازمان است .                                                                                      

کلیدهای موفقیت در فروش

1 - کالای خود را بشناسید و آن را باور کنید .

اگر کالای خود را باور نداشته باشید نمی توانید آن را بفروشید . حتی کمی فراتر برویم ، اگر نتوانید آن را حس کنید ، نمی توانید آن را بفروشید .

2 – دست از فروش بکشید و گوش دادن را شروع کنید .

بهترین رویکرد در فروش متمرکز به مشتری ، مطرح کردن پرسش های ارزشمند و آن گاه به دقت گوش دادن به پاسخ است . فروش خوب صحبت کردن نیست بلکه توانایی جمع آوری اطلاعات ، دسته بندی آنها و ربط دادن مفید آن ها است.                                                                                                                                      

3 – غرور خود را پشت در بگذارید و انعطاف پذیری را یاد بگیرید .

همیشه انعطاف پذیری را چاشنی روش کار خود بکنید. غرور، دشمن فروش است و انعطاف پذیری و ارزیابی صحیح می تواند به فروش منجر شود .

4- اشتیاقتان را نشان بدهید .

اشتیاق ناشی از دلبستگی به کاری است که انجام می دهید ، آنچه معرفی می کنید و این که چطور در مشتریانتان تأثیر می گذارید . فروش مشتری مدار به ما اجازه می دهد به مشتری نشان دهید که شما " حرف او را می شنوید " نیازش را درک می کنید و می توانید به او کمک کنید و این کارها را دوست دارید و لذت ببرید و بگذارید مشتریان اشتیاق شما به کارتان را ببینند .                                                                                                                          

5 - همواره مثبت باشید .

سخنان مثبت می تواند یک فرصت ایجاد کند . هر روز به زندگیتان متعهد باشید ، به شغلتان و دیگران احترام بگذارید و همواره مثبت باشید .

6 – پیگیری سریع ضروری است .

پیگیری سریع هر جلسه فروش اقدامی اساسی است . پیگیری باعث می شود خریداران بدانند که شما به حرفه تان علاقه مند هستید و فردی حرفه ای به شمار می آیید که می توانند به شما اعتماد کنند .

7 – خود را مانند یک کسب وکار اداره کنید .

فروش یعنی سود آوری . نگاه کنید چگونه عمل می کنید و اصول تجارت سودمند یعنی صرفه جویی در زمان و هزینه را در آن بگنجانید . وقت شما پول شماست ، پس بنابراین وقت خود را در جاهایی سرمایه گذاری کنید که بیشترین سود را عایدتان می کند .

8 – مهارت های فروش خود را افزایش دهید .

9 – ترفندها را رها کنید و مهارت در قضاوت را افزایش دهید .

10 – هر روز بذر بکارید ( مشتری یابی کلید بزرگ موفقیت شماست )

11 – نیازهای مشتری را به فواید محصول خودتان ارتباط دهید .

12 – بر آنچه می توانید انجام دهید متمرکز نشوید نه بر آنچه رقبا انجام می دهند .

13 – مشتریان تکراری باعث پیشرفت تصاعدی کار شما می شود .

14 – بازاریابی و روند فروش پر فراز و نشیب است ولی با وجود این ، فروختن می تواند مانند بزرگراهی هموار باشد .

15 – از پست الکترونیکی برای فروش استفاده کنید .

نتیجه

اگر می خواهید در عرصه فروش موفق شوید مهم است که دیدگاهی مثبت ، غیر خصمانه و سالم نسبت به حرفه تان داشته باشید . با تعیین اهدافی معنا دار ، سراپا متعهد بودن نسبت به دستیابی به آن ها و پیگیری پیشرفتتان با توجه به آن ها می توانید روشی قدرتمند را برای موفقیت در فروش بنا نهید .

منابع

1 – مدیریت موفق در تجارت / نویسنده پرومودا باترا ، ترجمه آرش نصیر زاده ، تهران، نسل نو اندیش ، چاپ اول ، .1387

2 – همه چیز درباره فروش / ماگریت اسمولن ، مترجمان محمد ابراهیم گوهریان ، مریم خیر دست ، تهران ، نسل نو اندیش ، چاپ اول ، 1389

 

اشتراک گذاری پست در شبکه های اجتماعی

Submit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نوشتن دیدگاه


آمار بازدیدکننده گان

مترجم آنلاین

مترجم آنلاین

دیکشنری آنلاین

نظرسنجی

نظرسنجی شما در رابطه با وب سایت ؟

بازدیدکننده گرامی با تشکر از بازدید شما از سایت مدیریتی اینجانب، لطفا ضمن شرکت در نظرسنجی، نظرات خود را ذیل یکی از مطالب سایت مرقوم فرمائید. با سپاس فراوان دکتر حسن قاسمی شاد


با توجه تجربیات بیش از سی سال در بخش دولتی و خصوصی و نظر به درخواست هاي مکرر بازدیدکنندگان سایت، آماده ارائه خدمات مشاوره مدیریت در زمینه های مختلف منجمله

1-مدیریت منابع انسانی

2- مشاوره رهبری و مدیریت استراتژیک

3 - تهیه طرح های تجاری

4 - مدیریت ژاپن

 

لطفا درخواست خود را به صورت دقیق و شفاف به ایمیل اینجانب hghasemishad@gmail.com ارسال نمایید.

تلفن تماس ضرورری 09124193508

نظرات و پیشنهادات :‌

بازدید کننده گرامی، ضمن تشکر و قدردانی از انتخاب سایت مدیریتی اینجانب و آرزوی بهترینها برای جنابعالی ،لطفا نظرات و پیشنهادات خود را ذیل یکی از مطالب و مقالات سایت که در 6 حوزه مدیریت دسته بندی موضوعی شده است مرقوم فرمائید. با تشکر و سپاس از شما  بازدیدکننده عزیز.                      

دکتر حسن قاسمی شاد

Go to top