در عصر تكنولوژي و دنياي متغيركنوني، مديريت دانش محور كليد بقاء در عرصه خدمت دهي و ارائه محصول با كيفيت ميباشد.ارائه محصول و خدمت با كمترين هزينه و با كيفيت مورد نظر مشتري، دغدغه اصلي مديران سازمانها مي باشد به گونه اي كه يك لحظه غفلت از تحولات تكنولوژي ، انتظارات مشتريان و تغييرات سريع رقبا باعث خروج سازمان از عرصه رقابت خواهد گرديد.

بنابراين لزوم استفاده از مفاهيم نوين مديريتي در كنار ابزارهاي توسعه يافته مرتبط ونیز راهکارهای ارایه شده توسط صاحبنظران مدیریت ، ميتواند كليد موفقيت مديران وکارکنان باشد.

در ذيل بيست راهكار مهم براي موفقيت و پيشرفت در سازمان پيشنهاد ميشود كه عبارتند از:

1- متمركز برآينده بوده و استراتژي برد/ برد داشته باشيد.

2- پافشاري كامل در تعقيب يك هدف و اعتماد بالا داشته باشيد.

3- تعهد كامل دوسويه داشته باشيد.

4- بلند پرواز و سختگير براي سازمان و خود باشيد.

5- غير قابل انعطاف در مورد نتايج ، قابل انعطاف در مورد وسايل و روشهاي موجه باشيد.

6- دستورات سازماني را به سوي اقدام ، راه حل و تمركز برآينده هدايت كنيد.

7- وفاداري يعني پشتيباني هميشگي از آرمانهاي سازمان.

8- يك مدير سختگير موفق، به افراد وفادار نياز دارد.

9- به طور گزينشي بجنگيد : نبرد بزرگ.

10- بدنبال فرصتها و تجربه براي پيشرفت باشيد.

11- از نظر تحليلي موشكاف و از نظر عاطفي در تماس باشيد.

12- هدفمدار و حساس به فراگرد باشيد.

13- كارآفرين و قابل اعتماد باشيد.

14- مبتكر، منطقي و روش مند باشيد.

15- وظيفه مدار ، مردم مدار و فروتن باشيد.

16- صداقت و اصالت و قاطعيت داشته باشيد.

17- توانايي دادن انگيزه به ديگران را داشته باشيد.

18- توانايي اداره بحران ها را داشته باشيد.

19- در كسب و كار استحكام شخصيت توام با اخلاقيات داشته باشيد.

20- از هر سه جزء تشكيل دهنده بهره مديريتي (مهارتهاي فكري ، عاطفي ، و سياسي) برخوردار و استفاده نمائيد.

منبع :

مهارتهاي حياتي مديريت: هنرتحقق بخشيدن به امور(مولف)جواوئن،ترجمه سيناقربانلو،تهران:انتشارات مبلغان،چاپ دوم1390.

راهنمای جامع پیاده سازی الگوبرداری/مولف محمد علی رجبی. تهران:فرمنش،چاپ اول،1391.

اشتراک گذاری پست در شبکه های اجتماعی

Submit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn