یک سازمان سلامت:
مداوماً در حال تطابق و نوآوری است.
درک الزام آوری از علت وجودی سازمان دارد.
استراتژی سازمانی روشن و چالشی دارد.
دارای رهبر/تیم رهبری موثری است.
در ساختن و ایده های نوین به تیمهای موفق موثر عمل می کند.
در همراستا سازی موفق و کارکنانش دارای درک مشترک بوده و در داخل سازمان امین و صریح هستند.
در پیدا کردن، خوراک فکری و نگهداری استعدادها عالی عمل می کند.
در ارتباطات(از هر نوعی) داخلی و خارجی عالی است.
گلوگاهها را شناخته و از میان بر می دارد.
می داند که چه چیزی را باید اندازه گیری کند و در اندازه گیری موثر عمل می کند.
در اجرای امور برجسته عمل می کند.
در خدمت رسانی به مشتریان فعلی و پیدا کردن مشتریان آینده عالی عمل می کند.
چکیده :
مفهوم سلامت سازماني مفهوم بي نظيري است كه به ما اجازه مي دهد تصوير بزرگي از سلامت سازمان داشته باشيم. در سازمانهاي سالم، كارمندان متعهد و وظيفه شناس و سودمند هستند و از روحيه و عملكرد بالايي برخوردارند.
سازمان سالم جايي است كه افراد با علاقه به محل كارشان مي آيند و به كاركردن در اين محل افتخار مي كنند. درحقيقت سلامتي سازمان از لحاظ فيزيكي، رواني، امنيت، تعلق، شـــــايسته سالاري و ارزشگذاري به دانايي، تخصص، و شخصيت ذي نفعان، و رشد دادن به قابليتهاي آنها و انجام وظايف محول شده از سوي فراسيستم هاي خود در اثربخشي رفتار هر سيستمي تاثير بسزايي دارد.
منابع:
Ebook: 12 Vital Signs of Organizational Health