تعریف انجمن بازاریابی آمریکا برای برند:
یک نام تجاری، اصطلاح، علامت، نشان یا طرح یا ترکیبی از اینهاست که برای شناسایی کالاها یا خدمات فروشنده یا گروهی از فروشندگان و متمایز کردن این کالاها یا خدمات بکار میرود.
بهطور خلاصه نام تجاری سبب شناسایی فروشنده یا سازنده میشود. یک نام تجاری در حقیقت تعهد دائمی یک فروشنده برای ارائه مجموعه ای از ویژگیها، مزایا و خدمات خاصی به خریداران است. به هر ترتیب تا زمانی که یک محصول یا خدمت دارای وجه ممیزه مشخصی نباشد، نمیتوان به سادگی آنرا برند نمود و این برند را به گونه ای پایدار پاس داشت.
اصول برندسازی:
انواع برند:
جایگاه اقتصادی برند:
برند در واقع بیانگر توانمندی و کیفیت محصولات تولیدی شرکتهای مختلف جهان است و هرچه این برند از قدمت بیشتری برخوردار باشد، اصالت و ارزش اقتصادی آن بیشتر خواهد بود.
برترین برندهای دنیا که نامشان بر تارک اقتصادی میدرخشد:
تعریف استارت آپ:
یک سازمان موقت است که با هدف یافتن یک مدل کسب و کار تکرارپذیر و مقیاسپذیر بوجود آمده است. دقت شود استارتآپ؛ یک رویداد، وبسایت، اپ موبایل یا یک شرکت کوچک که در حال درآمدزایی و رشد است، نیست.