مقدمه

داشتن دیدگاهی مثبت برای رسیدن به موفقیت در تمام عرصه های زندگی لازم و ضروری است . اعتماد به نفس و تسلط بر امور فروش به یادگیری شیوه ها و فنون فروش بستگی دارد . به یاد داشته باشید که مشتری ما برای خرید محصولاتتان پول می پردازد . بنابراین شما باید به طور کامل به فنون فروش مسلط باشید تا زیانی را متوجه مشتریان نسازید . اعتماد به نفس داشتن ، برسی وضعیت گذشته و تحلیل شکست ها و پیروزی ها ناشی می شود . یک فروشنده حرفه ای نیز از شکست ها و پیروزی های خود درس می آموزد و به تجربیاتش می افزاید . هنری فورد می گوید رمز موفقیت در تجارت این است " نیاز را بیابید و آن را برطرف سازید " کلید موفقیت و دست یابی به فروش خوب در دست مشتری است . در واقع هر مشتری ، بزرگترین سرمایه سازمان است .                                                                                      

کلیدهای موفقیت در فروش

1 - کالای خود را بشناسید و آن را باور کنید .

اگر کالای خود را باور نداشته باشید نمی توانید آن را بفروشید . حتی کمی فراتر برویم ، اگر نتوانید آن را حس کنید ، نمی توانید آن را بفروشید .

2 – دست از فروش بکشید و گوش دادن را شروع کنید .

بهترین رویکرد در فروش متمرکز به مشتری ، مطرح کردن پرسش های ارزشمند و آن گاه به دقت گوش دادن به پاسخ است . فروش خوب صحبت کردن نیست بلکه توانایی جمع آوری اطلاعات ، دسته بندی آنها و ربط دادن مفید آن ها است.                                                                                                                                      

3 – غرور خود را پشت در بگذارید و انعطاف پذیری را یاد بگیرید .

همیشه انعطاف پذیری را چاشنی روش کار خود بکنید. غرور، دشمن فروش است و انعطاف پذیری و ارزیابی صحیح می تواند به فروش منجر شود .

4- اشتیاقتان را نشان بدهید .

اشتیاق ناشی از دلبستگی به کاری است که انجام می دهید ، آنچه معرفی می کنید و این که چطور در مشتریانتان تأثیر می گذارید . فروش مشتری مدار به ما اجازه می دهد به مشتری نشان دهید که شما " حرف او را می شنوید " نیازش را درک می کنید و می توانید به او کمک کنید و این کارها را دوست دارید و لذت ببرید و بگذارید مشتریان اشتیاق شما به کارتان را ببینند .                                                                                                                          

5 - همواره مثبت باشید .

سخنان مثبت می تواند یک فرصت ایجاد کند . هر روز به زندگیتان متعهد باشید ، به شغلتان و دیگران احترام بگذارید و همواره مثبت باشید .

6 – پیگیری سریع ضروری است .

پیگیری سریع هر جلسه فروش اقدامی اساسی است . پیگیری باعث می شود خریداران بدانند که شما به حرفه تان علاقه مند هستید و فردی حرفه ای به شمار می آیید که می توانند به شما اعتماد کنند .

7 – خود را مانند یک کسب وکار اداره کنید .

فروش یعنی سود آوری . نگاه کنید چگونه عمل می کنید و اصول تجارت سودمند یعنی صرفه جویی در زمان و هزینه را در آن بگنجانید . وقت شما پول شماست ، پس بنابراین وقت خود را در جاهایی سرمایه گذاری کنید که بیشترین سود را عایدتان می کند .

8 – مهارت های فروش خود را افزایش دهید .

9 – ترفندها را رها کنید و مهارت در قضاوت را افزایش دهید .

10 – هر روز بذر بکارید ( مشتری یابی کلید بزرگ موفقیت شماست )

11 – نیازهای مشتری را به فواید محصول خودتان ارتباط دهید .

12 – بر آنچه می توانید انجام دهید متمرکز نشوید نه بر آنچه رقبا انجام می دهند .

13 – مشتریان تکراری باعث پیشرفت تصاعدی کار شما می شود .

14 – بازاریابی و روند فروش پر فراز و نشیب است ولی با وجود این ، فروختن می تواند مانند بزرگراهی هموار باشد .

15 – از پست الکترونیکی برای فروش استفاده کنید .

نتیجه

اگر می خواهید در عرصه فروش موفق شوید مهم است که دیدگاهی مثبت ، غیر خصمانه و سالم نسبت به حرفه تان داشته باشید . با تعیین اهدافی معنا دار ، سراپا متعهد بودن نسبت به دستیابی به آن ها و پیگیری پیشرفتتان با توجه به آن ها می توانید روشی قدرتمند را برای موفقیت در فروش بنا نهید .

منابع

1 – مدیریت موفق در تجارت / نویسنده پرومودا باترا ، ترجمه آرش نصیر زاده ، تهران، نسل نو اندیش ، چاپ اول ، .1387

2 – همه چیز درباره فروش / ماگریت اسمولن ، مترجمان محمد ابراهیم گوهریان ، مریم خیر دست ، تهران ، نسل نو اندیش ، چاپ اول ، 1389

 

اشتراک گذاری پست در شبکه های اجتماعی

Submit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn